Ja, då sitter man här igen...

Ikväll som många andra kvällar så sitter J och vakar på vildsvin. Månadens mörkaste dag men han hade hopp om det iallafall. Jag tycker verkligen att det är skitkul att vaka gris men aldrig att jag skulle åka iväg som Jonas utan att veta om dem ens varit framme det sista, om spridaren funkar och inte nog med det...Han sitter sjukt länge dessutom. Det har jag varken tålamod eller rumpa för. Jag hade oxå gärna jagat men jag orkar inte vända upp och ned på mitt dygn för jag har en dag imorgon oxå. Jag måste sova för annars blir jag helt koko nästkommande dag och det är de inte värt. Han passar ju gärna på att åka vereviga kväll när vi inte har något planerar och inte för det men jag får ju ta hand om allting annat... Och ibland, som ikväll när Olle precis somnat så kan jag tycka att det är lite opassande. Vad hände med mig och mitt liv lixom? Klockan är bara 23, jodå men jag har inte haft en sekund för mig själv idag och nu är det ju dags att sova. Ibland blir jag bara lite trött och ledsen över att inte jag orkar. De gånger jag har "ensamtid" så känner jag ofta inte för att åka någonstans. Jag vill ju vara hemma och bara ta det lite lugnt men det funkar ju inte riktigt så... Ja, min tid den kommer väl.
Vet ni? När jag träffade Jonas så tänkte jag såhär, Jippie! Han jagar inte. Det är nog det enda jag inte önskar att min pojkvän gör. det vill jag ha som eget intresse, en egen tillflyktsort och min egen grej. Jo, tjena... Vad fick jag? En nörd som inte gör annat. Tilläggas skall att han är underbar på alla vis och inte för någon i världen skulle jag byta.. Men han tycker att det är så sjukt roligt så jag blir nästan lite överkörd. Förvisso så säger jag ju ifrån (så det står härliga till ibland) men jag vet inte, det blir lixom ingen balans på något håll vad gällande den frågan. 
 
Iallafall, nog med bekymmer. Klockan 16.00 samlades vi i skyttestugan för storstädning. Jag tog disktrasan i högsta hugg och städade köket. Musbajs bigtime! Der blev iallafall jättefint och städat tillslut.
Det tog dock en stund och det var på håret att jag och Ola han åka och köpa pizza till fam. Fridell/Sandström/Hellström/Svahn innan 'så skall det låta' började. Vi mumsade hela gänget och Olle stank räkor som sjutton när vi hade ätit klart. Hans favorit på pizzan! Måste berätta om Olle när vi var i skyttestugan. Det var ju en del barn och dem sprang runt och lekte "datten" inne i skyttesalen. Olle var självklart med och sprang och jisses så det gick. Han hade det jättekul och var verkligen med. Han skrattade som bara den och var helt rosenröd om kinderna och andfådd när dem hade lekt för fullt en lång stund. Så härligt att se och jättekul att dem större barnen tycker om honom så pass mycket och att de verkligen låter honom vara med. Dem har fullt upp när Olle är med, dem kollar honom som hökar, springer efter honom, pysslar, leker och ser till så han inte rymmer Eller får tag i något olämpligt. Så fantastiskt.
 
Nu är det dags att krypa ner för idag. Imorgon stundar en ny dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0