Guldgrisen

Nu sitter jag här vid den riktiga datorn. Lite lättare att skriva, lite smidigare och defenetivt lättare att lägga upp bilder. Jag kan inte göra det från de andra apparaterna. Jag får bara upp gamla bilder som jag har laddat upp sedan länge. Det är ju lite tråkigt för det hade varit kul med mer bilder, inte sant?
 
Jonas är för tillfället på jobb så jag och Olle har lite myspys för oss själva. Surt bara att det är så fruktansvärt tråkigt på tv. Gladiatorerna lockar inte så värst mycket.
 
Olles nya grej för dagen: Snurra, snurra, snurra så att han blir så yr och inte kan stå upp. Det är någonting som jag inte har lärt honom iallafall. Jag tror faktiskt att han kom på den själv. För tillfället håller han på att snurra in sig i  någon form utav sladd. Får ha lite extra koll på honom där! Det där med sladdar är ju inte alls bra. Antingen kan han snurra in sig i dem eller så suger han på dem. Byebye iphoneladdaren i det här hushållet.
 
Idag har vi haft en riktig latmask-dag här hemma. Som vanligt med andra ord. Jag fick faktiskt sovmorgon idag. Superskönt! Vaknade först vid 09.30 dock av en sjuk dröm. Ingen hit.
 
Nej, men mer har nog inte hänt här hemma idag... riktigt tråkigt. Konstigt nog så går dagarna rätt fort ändå. 
Kan ju dock berätta att lillasysters gris Pyret är dålig. Thessan fick ju den av oss i studenpresent och hon har varit jättepigg och är förvisso fortfarande. En gris likt Emil´s griseknoen. Hon kan hoppa, sitta, gå i koppel, kommer när man visslar. Ja, lite som en hund nästan. Men, så har hon ju på något sätt skadat sitt ben och det har gått både upp och ned med det där benet. Veterinären hade kollat på henne idag och det fanns nog tyvärr inte så mycket att göra. Hon blir ju större och större för var dag och trots allt så är hon ju bara en gris. Inte en i mängden utan en speciell gris skall tillägas. Hon är ju trots allt en guldgris.
 


Kommentarer
Anonym

Shit vad liten :)
/ägaren ;D

2013-02-01 @ 22:06:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0