En god natts sömn

Lilleman vaknade klockan 07 idag, pigg som en mört. Reste sig rätt upp och började babbla. Undra vad han säger egentligen? Jonas var och jagade gris inatt och var nog inte hemma försen klockan 04.00. Han var alltså inte jättepigg på att gå upp. Konstigt.
 
Har förövrigt en hund jag är trött på för tillfället. Jag blir så irriterad på Lycka. Hon skall ut precis hela tiden, springer runt och piper men väl ute gör hon inte ett skit. Hon bara står och tittar. Irriterande? Som satan! 
Jag har lite annat att göra än att kolla henne hela tiden. Hon har tagit dig friheter och stannar inte kvar på gräsmattan längre utan kan gärna gå till grannen och hälsa på. Ett annat otyg jag såg häromdagen var att hon sprang efter en bil. Inte helt lyckat med tanke på att folk kör som idioter här och man ser inte hunden bakom snövallarna. Det skall jag ta ur henne genast!! 
Förövrigt. Har någon tips på att få folk att sänka farten? Vi har ju vägen precis vid husknuten. Det är ju egentligen ingen riktig väg utan en väg som går bort till stallet och ett par andra hus.. Både hunden och Olle kan ju springa rätt ut om det skulle vara så. ge mig tips innan jag måste ta till drastiska åtgärder!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0