Dem måste väl skämta?

Idag har jag och Olle varit hemma hos Lotta, Johan och Irma. Självklart var flera kompisar där Nellie, Olivia & Linnèa. Olle trivdes bra i tjejmaffian. Jag menar fyra tjejer och en pojke, kan det bli bättre? 
Vi fick jättegott fika samt att dem fick leka av sig ordentligt. Super! Det tog inte många sekunder innan Olle hade somnat i bilen. Jättekul att titta på dem. Dem leker inte direkt med varandra utan mer var för sig men dem leker ju iallafall. Alla utan Olle typ som hittade en träningscykel i ett rum och den var ju rolig. Jag skojar inte om jag hämtade honom där inne femtio gånger. 
 
Idag på förmiddagen var pappa och minsta lillasyster Therese här och fikade. Dem hade med sig Semlor. Lite mycket att äta kan jag tycka men den var riktigt god. Pappa har ju varit sjuk ett par månader och det var faktiskt första gången han fick gå ut. Han var på sjukhuset på morgonen så därför fick han se sig omkring lite. För att göra visan kort så började det med att han hade sinnessjukt ont i nacken och huvudet en dag. In och ut på sjukan, mr-röntgen m.m. Helt plötsligt blev han inlagd och fick ligga där i nästan tre veckor. Förmodligen har han läckt ryggmärgsvätska vilket resulterade i att hjärnhinnan svullnade och gjorde att han hade så ont. Ryggläge började det med och nu när han är hemma så skall ha ta det lugnt. Helt sjukt, så mycket min pappa har varit hemma de sista månaderna det har han nog inte varit under hela mitt liv. Man inser nog att livet är rätt skört samt att jobbet inte betyder allt när man blir så pass dålig. Det var jättekul att träffas iallafall för trots att vi bor rätt nära varandra så har vi inte setts på flera veckor. 
 
Såg förresten något helt sjukt innan. Begravningståg & vargmanifestation. Vart är denna sjuka värld på väg egentligen? Vem kommer på sådanadär Ideèr? Ja, jag säger inte mer än att jag tycker att det är sjukt.
 
Skall försöka lägga upp lite bilder från leken idag. Det får bli kvällens projekt när jag återhämtat mig från maten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0