Dagis

Idag har jag och Olle suttit hemma utan bil. Eller, vi har ju en bil till men vi har ingen bilbarnstol i den. Jag har faktiskt sällan behov av bilen så idag fick Jonas åka finbil till jobbet. 
Självklart var det ju skyttedag i skyttestugan idag. Det är klart när det är sportlov lixom. Camilla fick komma och hämta mig så vi kunde ta oss dit. Alltid kul med lite sällskap och inte behöva sitta själv där borta och frysa. På vägen hämtade vi upp Nova & Theo från dagis och passade ju på att hälsa på Olles avdelning. Tranan heter den. Dem hade full koll på att Olle snart skulle börja och det såg dem fram mot. Kul att se hur dem har det. Eller snart och snart... Det dröjer ju ett par månader än men ändå. Man ser verkligen att dagiset har varit med ett tag men det blir nog jättebra när det väl är dags. Dem är ute mycket oxå och det tycker jag om.
 
Spenderade en stund i skyttestugan men som vanligt är det så sjukt kallt där så man kan inte stanna så länge. Olle hade fullt upp med sina kompisar iallafall så det var ju roligt. Dem lekte och stojade i vanlig ordning.
Jonas hämtade upp mig och vi åkte hem för att äta lite kvällsmat. Det tog inte lång tid innan han viskade fram att han ville åka och jaga gris en sväng. Jodå, här sitter jag igen....själv. Han skulle dock inte vara borta så länge. Det är ju bra på tv ikväll och Olle är skittrött så jag kanske får lite ensamtid ändå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0