Blötsnö

Idag har jag och Olle varit hos Emma & Nellie. Lotta & Irma, Pontus & Nils var oxå där. Barnen lekte för fulla muggar med alla Nellies leksaker. Dem hade jättekul, inte med varandra men dem leker mycket bra var för sig när det är flera barn omkring. Roligt är oxå att dem skall ta varandras leksaker jämt. Olle bara går och tar, han skall ha lixom. Nellie sitter och blänger och ger arga blicken på den som tar, Irma skyddar sitt och sitter som ett frågetecken när hon blir av med leksaken och Nils tar tillbaka eller leker med annat helt enkelt. Dessa barn så söta dem är. Jättegott fika fick vi dessutom. Har lagt av med promenader sen några veckor tillbaka. Alldeles för mycket snö för att det skall gå att ta sig fram. Inte bra för figuren det här med allt fika hela tiden. 
 
På vägen hem var det riktigt halt ute. Inte så konstigt kanske... Typ 300 meter innan vårat hus hade det hänt en olycka så jag kom inte förbi. Fick ta varvet runt sjön vilket var helt onödigt. Det är ju verkligen landet och det var ingen som hade plogat sedan morgonen.... Vart tog vägen vägen lixom? Nätt och jämt tog jag mig runt iallafall. Lagom när jag kom hem såg jag att dem släppte på trafiken igen. Lyckat!
 
Jag och Olle har haft myskväll. Han var supertrött runt 20-21 tiden och satt still i mitt knä. Hade ju hoppats på att han skulle somna men icke, han fick på något vis ny energi och kom igång och lekte för fulla muggar. 
Nu fick Jonas ta över en sväng så jag hann blogga ett ögonblick. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0