Bebislek

Idag har jag och Olle haft bebislek här hemma. Som vanligt brukar vi ju träffas någon gång i veckan och idag var det våran tur. Vi bjöd på en köttfärssoppa och lite focaccia till det. Efterrätten var enkel med chokladsnittar och kaffe. Det var riktigt ös här hemma och alla barnen har varit ordentligt sysselsatta.
Tänkte försöka lägga upp lite bilder sen men det får bli kvällens projekt.
 
Igårkväll när jag hade gått och lagt mig var Jonas ute med hunden. Jag hörde att han gick och blåste i sina lockpipor. Helt plötsligt fick han syn på en räv ute på isen. Räven brydde sig inte alls om rävskall och drog åt annat håll. Jonas bytte till harskrik och räven kom som en avlöning. Han sprang förbi Jonas på 20 meter. Inte lätt att komma till skott med bara lockpipa som vapen dock. Smarto! Han sprang in, stövlade upp med skor, blötte ner halva huset och in i sovrummet för att berätta denna händelse. Han var helt till sig.. vansinningt roligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0