Barnomsorg

Det var ett tag sedan vi sökte barnomsorg till Olle. Förra veckan fick vi en plats till vårat önskade dagis. Inom sju dagar var man tvungen att bekräfta att man ville ha platsen. Samtidigt som man bekräftar så skall man bifoga schema samt årsinkomst. Tjena tyckte jag och ringde upp och ställde lite frågor. Lite beroende på så har vi sagt att han skall börja dagis först i augusti men nu kanske vi behöver sätta honom där redan i april. Detta p.g.a ändrade scheman plus att Jonas inte kan gå hem på pappaledighet utan att säga till tre månader innan. iallafall så sa jag som det var till tanten där inne och hon kunde inte förstå att man inte visste. Dessutom jobbar ju Jonas 6-veckors schema som görs efterhand så det är ju inte sådär jättlätt att planera när man inte vet. Jag och den här tanten kom iallafall överens om att vi kunde dra på det lite för att det fanns gott om plats och vi behövde inte stressa. Bra tänkte jag, vilken lättnad. Men så idag ringer en annan tjej. Trevligare skall tilläggas och undrar varför vi inte har bekräftat dagisplatsen. Men vadå undrar jag.. Vi behövde ju inte göra det än. Då kläcker hon att det är jättemycket barn som står på tur så vill vi ha platsen var vi tvungna att säga ja idag. Jaha, jo men det fick vi ju göra då. Men va konstigt. Det gör mig riktigt förbannad att dem säger helt olika saker men ändå jobbar på samma plats.
 
Det värsta är att jag inte blev mindre irriterad senare under dagen, dock av annan orsak. Jag har gjort bort mig lite vad gällaned Lyckas medecin. Det har stått en burk i skåpet samt pillerdelaren med tabletter i och jag har trott att vi har massor av tabletter kvar I den här burken. Bara det lilla problemet att den var tom så jag fick ringa till veterinären för ny medecin. Berättade som det var och att jag behövde ny medecin lite snabbt. För det första påpekar hon hur dåligt det är av mig som inte ringer i tid.... Vilket jag håller med om men säger man det på ett sådant sätt? och för det andra så sa hon, men veterinären kanske vill ha in henne på en koll innan dem skriver ut mer. Jaha säger jag men den informationen har jag inte fått av någon. Jag vet att hon skall in på kontroll men det skall ju gå mer än ett år vilket det inte har gjort.. Hon var sjukt dryg och menade på att jag var tvungen att komma in på en kontroll idag eller imorgon,. Aldrig sa jag.. Dels för att jag inte har tid samt att vi tidigare har bestämt att jag tillsammans med veterinären skall komma överens om en tid när vi tycker det är lämpligt. Hon fick iallafall gå och fråga veterinären och när hon kom tillbaka sa hon: ja, du hade väldig tur idag för veterinären gav dig hundra tabletter till men sen måste du komma in med henne. Vadå en jävla tur? Hade det bara kommit till mig där och då så hade jag bett henne fara och flyga med sitt otroligt dåligt bemötande. Surkärring! 
 
Jag, Jonas och Olle har iallafall varit i stan ett par timmar idag. Hälsat på mitt jobb, shoppat en födelsedagspresent samt handlat på ICA maxi. Nu har jag degat ner mig i soffan, Olle sitter i hallen och leker med skor och Jonas är en sväng på jobbet. Lite bubbelvatten på det? Ja tack!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0