Årsmöte och kvällsmys

Igårkväll var det dags för årsmöte i skytteföreningen. Själva mötet gick hyggligt fort och efteråt frossade vi på smörgåstårta. En trevlig kväll med mycket skratt, historier och lek för dem små. Det är så roligt i föreningen för det är verkligen alla de åldrar. Visst finns det äldre "gubbar" men majoriteten är nog nästan ungdomar - under 50 iallafall. 
 
Efter smörgåstårtan, när klockan närmade sig 21.30 fick vi gasa hem för att se farmen. Jag, Camilla och barnen iallafall. Jonas och Ola var ute och lockade räv. Barnen somnade rätt snart och vi hade en riktig myskväll med lite cider och massor av prat. Jag kom i säng först klockan två. Var ungefär lika trött när jag vaknade idag som jag var när jag somnade igår. Älgjakt stod på schemat idag men det var Jonas tur att åka. Jag och Olle är hemma och myser  istället. Rätt skönt ändå för det är -15 grader ute. Det värsta är att det är ju inte mycket bättre inne. När det blir för jäkligt får man gå in på toaletten där det är golvvärme, sätta på torktumlaren och tina till lite. Burr!
 
Vi skall oxå försöka hinne med att baka en morotskaka idag. Tack Pontus för den inspirationen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0