Ännu mera överraskning

Igår var vi hemma runt 18-tiden ifrån Smögen. Hoppade i min fula onepiece, trädde på mitt gummiband om pannan och gick här hemma osminkad och halvsunkig. Jonas smög runt och tände ljus, städade och var allmänt lugn. Helt plötsligt knackar det på dörren. Här mitt ute i ingenstans och dörren öppnas och där stod två skönsjungande damer med vin, blommor och snacks i högsta hugg. Vilken överraskning, den förväntade jag mig inte alls. Sarah & Thessan kom på besök. Mina bästa barndomsvänner och tidigare grännabor. 
Vi som pratar om allt och skrattar så vi inte kan andas. 
 
Jag hade varma mackor i ugnen och dem räckte gott till allesammans. Efteråt gick Jonas och la bästa Olle och vi dukade fram ost, kex, ölkorv, oliver och vin. Youtube, 90-tal och gamla minnen. Vi hade det verkligen jättetrevligt och satt uppe nästan till 02.30. Tack mina underbara, fina vänner och tack min bästa Jonas för allt du ordnar för mig. 
 
Jag låg vaken ett tag, kollade Facebook och annan sådanadär skit. Olle vaknade vid 03.00 så han hämtade jag in till oss innan det var dags att sluta de gröna. Kan säga som såhär, jag var inte jättpigg på att gå upp när klockan ringde vid 05.30 idag. Älgjakt stod på agendan och det var bara att pallra sig upp. Nu ikväll skulle vi till mamma och pappa på middag dessutom så jag drog med resten av familjen till Gränna i denna arla morgonstund. 
 
Jakten gick sådär, Lycka löper så hon fick stå hemma idag men vi hade en annan kille (gubbe) på besök. Första såten sprang hon på en gris, andra såten sprang hon på gris och tredje såten fick hon äntligen upp. Jag gjorde bort mig lite och glömde min stol i bilen, lyckat när man skall stå i flera timmar. Dessutom var det ruggigt, äckligt blötsnö-väder och i princip hela jag var blöt. Jag skippade i vanlig ordning min jacka och hade bara fleecejacka. Drog över ett snöcamo oxå och det var ju skönt tills dess att jag var dyngsur. Men vad gör man, tur att man kan röra lite på sig nät man jagar med hund iallafall. Jag hörde ståndet hela tiden trots all denna snö. Dock var det aldrig nära mig så jag kunde hålla mig varm. Hunden fick tag på ko & kalv men kon gick ifrån och Helga skällde bara på kalven. Den stod rätt bra men vad hjälper det när dem såsmåningom hade vinglat över till grannen. ingen älg skjuten idag heller...
 
Kom hem lagom till halv5 och middag. Födelsedagsmiddag för mig och minsta lillasyster Therese som fyller 20 år idag. Grattis!!!! Smidigt att bli bjuden, skönt att slippa bjuda själv. Jag skall det en dag men jag tror vi väntar på att det skall bli lite varmare faktiskt så att vi kan vara ute. 
 
Jag föredrar ju mer att göra saker än att få saker i present. Önskade mig räkfrossa och familjemys av mamma och pappa så det tar vi en dag när farsgubben piggat på sig än lite mer. Man känner det nu, när han varit sjuk att man uppskattar ju att ses och göra saker tillsammans än alla dessa presenter. Jag ville ju ha en symaskin men jag väljer nog middag och räkor framför den faktiskt. Den kan jag köpa en annan dag. Räkfrossa, vad är det för present egentligen? Jag kan egentligen inte önska mig något bättre för jag älskar räkor!! Bättre och bättre, jag har ju varit på min stora 25-års present tillsammans med Jonas och den var ju ändå bäst såklart <3
Har förutom det jag redan skrivit fått ett jättefint, nytt mobilskal av lillasyster (mellan). Hon har sytt en uggla på fodralet. Det är så fint, jag älskar dessa moderna ugglor och det passar fröken fippelfinger som handen i handsken:), har även fått min efterlängtade, gräddvita hushållsvåg från cervera. Så snygg! Resten av släkten har jag inte träffat än men det trillar nog in en och en annan present till:) Får inte glömma att nämna alla vackra blommor jag har fått. Älskart! 
 
Tack till alla fina och underbara människor som firat och gratulerat mig den här helgen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0