Alla hjärtans dag

Då var det den där tiden på året igen. Första alla hjärtans dag jag och Jonas firade tillsammans så åkte vi till Smögen. Vi bokade in en romantisk weekend på Smögen havsbad. Vi hade det riktigt lyxigt, bodde jättefint, åt god mat, behandlingar och bara unnade oss gott. I år är det andra bullar och jag vet inte ens om jag skall göra något speciellt. Jodå, god mat och mys får det väl bli åtminstone. Den där gången i Smögen hade jag köpt en härkila probunter lite jacka till J. Snacka om att han blev glad. Sådana vardagspresenter är oxå ett minne blott. Men åandrasidan så har vi ju våran Olle nu som förgyller våra dagar mer än alla presenter någonsin hade kunnat göra. 
Imorgon fyller jag år dessutom. Kommer ni ihåg det nu? Jag är nästan lite pirrig.. Det är jag aldrig annars men jag hoppas att vi hittar på någonting iallafall. Presenter kan vara men skaldjur skulle ju vara gott, eller ett resturangbesök, eller en symaskin. Ja, det får vi se helt enkelt.
 
Herregud, vet ni vad som precis hände? Jag satt i köket och lyssnade på Olle som stod och ryckte i grinden som är  i trappen. Inte mer med den för den kan han inte få upp. Tyckte dock att det var märkligt tyst i ett par sekunder. Inte konstigt för han har fått upp grinden och stod på översta trappsteget när jag såg honom. Jätteglad var han dessutom. Blev dock skrikfest när jag tog ner honom och han har gråtit för full hals. Nu gick vi dock upp och livet blev genast mycket lättare. 
 
Igår var ju Jonas ute och jagade gris igen. Han skulle ju inte vara borta så länge så jag låg och väntade på honom......till klockan 01.30. Behöver jag säga att jag är trött idag? Ja, det är ju bara att ta tjuren vid hornen för dagen skall flyta på iallafall. Olle somnade redan vid 20.00 igår så han var ju superpigg tidigt idag. Lyckat! För första gången somnade han i egen säng igår. Eller inte riktigt,  han somnade först i soffan men Han vaknade runt 23. Han var klarvaken men fortfarande trött så han låg och kollade på tv en stund. När jag sen bar upp honom la jag honom i egen säng och han höll på att skutta runt ett tag men somnade sen. Gött! Det brukar annars vara världens skrikkalas när det är dags fKristin egen säng. Just därför somnar han aldrig där. Jag skulle aldrig låta honom skrika sig till sömns. En metod jag tror är helt fel.
 
känns som vi varit vakna hur många timmar som helst, vi har redan hunnit med massor. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0