Snart nyår

 
Förmodligen har ingen missat att det är nyår om ett par dagar och i vanlig ordning är det dags för festligheter. Jonas brukar alltid jobba så jag som inte är någon vidare partypingla brukar vara hemma hos mamma och pappa och fira in det nya året. Allt handlar om mat, det är lixom lite av mitt intresse. Mat är så gudomligt gott och vill man bara så är det rätt lätt att göra maten lite extra speciell med enkla medel. 
 
Vi skall fira nyår med våra bästa vänner och alla barnen. Vi skall försöka laga lite mat tillsammans men desserten den faller på mig. Jag älskar desserter och hade jag bara haft mer tid och någon som åt så hade jag nog testat något nytt varje dag. Jag har inte alls bestämt mig för vad jag skall göra men för ett tag sedan såg jag på mästerkocken Australien och dem gjorde en så fantastisk dessert. Karameliserad vit chokladmousse med banan, vanilj och passionsfrukt. Den såg helt fantastik ut men i min värld så behöver den ändras en aning. Jag tycker om banan men inte i dessert Så den skall väck Och ersättas med annat. Problemet är bara att desserten har tolv olika moment och med moment så menar jag att det är 12 olika saker som skall finnas på tallriken och varje del innehåller sinnessjukt många ingredienser. Saker Jag aldrig ens hört talas om... 
Vi får se om den blir av. jag tror att det är lätt att misslyckas... Jag får väl göra en pannacotta som backupp! Det at inte många sekunder att göra det... Lite tråkigt bara för deT är nog mest vanligt förekommande desserten i detta hushåll. Eller. Är det någon annan som vill komma med ett läckert förslag? 
 
Helt allvarligT. Jag får varken upp bild eller kan länka. Fail!
 
http://www.masterchef.com.au/recipes/caramelised-white-chocolate-mousse-banana-vanilla-and-passion-fruit.htm
 


Kommentarer
Lotta

Halloj!
Jag antar att du har testat och ätit många desserter i din dag men detta är mina heta tips :
Vitchoklad kladdtårta
Mintchoklad kladdkaka
Barnomsorgskaka (typ kladdkaka i stora muffinsformar
med go typ glasyr på) smidig för man har den i frysen tills man ska servera den ihop med grädde och bär.
Det blev lite mycket kladdkaka kanske men det är ju sjukt gott! Och till sist som jag själv ska göra
NUTELLA GLASS. Mummms!!
Lycka till.... Och kram

2012-12-28 @ 20:10:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0