Jul

Återigen är julen förbi och det har gått alldeles för fort i vanlig ordning. De här dagarna ser jag fram mot hela året. Framförallt maten och att få träffa nära och kära. Olle och vi oxå för den delen fick sjukt mycket julklappar så vi hade fullt sjå att ens komma hem.. Till nästa år hoppas jag att vi har hittat oss ett hus på landet så vi kan Fira jul hemma hos oss. Vi hade förvisso kunnat vara hemma hos den här julen men det går ju inte att sticka under stol med att det är rätt skönt att åka bort och få allting Serverat och visst är det riktig jul när man kommer hem. En sån där jul som man haft sedan lite.. Det är väl åandrasidan dags att ordna sina egna traditioner snart. Det ser vi fram mot. Vad gnällande hus så har vi blivit mer och mer sugna på att hitta vårat eget bo. Idag bor vi fantastiskt fint i ett bra, nyrenoverat hus alldeles vid vattnet (faktiskt en av Sveriges bättre gössjöar) våra grannar är super och platsen är okej. Men, det är inte mitt och det ligger inte som jag önskar mig mitt hus. Vi har kollat på några hus och Jonas kan tänka sig lite vad som. Det är inte så noga men jag har rätt många krav. Om den platsen ens finns det vet jag inte.. Jag kan tänka mig att köpa lite skog oxå, jag vill gärna ha vatten, en liten ladugård, stor trädgård, stort hus, grusvägen är ett måste fram till huset och framförallt inte för nära någon stor väg. Ja, sen måste det ligga inom ett visst område. Ja, så om någon skulle kunna hitta detta till mig så vore jag glad. Helst för en rimlig peng dessutom.. Av förståelig anledning så kommer det ju inte ut så mycket hus nu.. Det är rätt dött på den fronten och har varit ett bra tag. Lite tråkigt men nya tag till våren. Hittar vi inte det perfekta huset så blir vi kvar här helt enkelt. 
Vilken avstickare... Svävade ut lite där men så är det ibland.
 
jag och Olle har förresten precis kollat på Rasmus på luffen. Jag har aldrig sett den filmen innan av någon konstig anledning. Älskar tv såhär kring jul för det visas Ändå en och en annan bra film bland all annan skit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0