Jag älskar julen

Vi började våran dag med mysfrukost - hela familjen. Vi städade av lite och gjorde det fint inför morgondagen. Jag tycker att jag har pysslat, plockat och städat i flera veckor men ändå var det lite smått kvar. Granen eller ja, grenarna plockade vi in oxå. Vi valde att inte ha någon gran i år. Lite tråkigt men Olle tycker att det är så ruskigt kul att vara på allting så det är nog bäst att avstå. Ser scenariot framför mig hur han står och drar i en gren och hela granen välter över honom. Det vill gärna slippa. Vi satsar stort till nästa år istället:) Iallafall har vi lite granegrenar inne som står i en trälåda. Mest för doftens skull men det blev faktiskt riktigt fint. 
 
Jag och Olle åkte till Gränna innan och mina föräldrar för att hjälpa dem med granen. Eller hjälpa till vet jag inte men det är ju tradition att klä den, dricka julmust, koka skinka o.s.v.. Till saken hör att pappa har fått fruktansvärt ont i nacken och huvudet sen ett par dagar tillbaka. Till och med mamma fick hämta hem honom från jobb i torsdags efter diverse läkarbesök och liknande. Dem kan inte hitta något konstigt men det är inte mycket me'n. 
jag fick ta rollen som granbärare och mamma fick skruva dit foten, bra teamwork! Synd bara att det var ruskigt ful gran så vi får vara glada att den skall stå i ett hörn så vi slipper se den från alla håll. Men, vad är det man brukar säga? Skomakarens barn är dem som har sämst skor. Alltså skogsägarns döttrar är dem som får sämst gran.. dem fina måste man ju vara rädd om lixom.
 
Vi åkte hemåt redan runt 18-hugget. Rätt lämplig tid för om vi skulle åkt senare hade Olle somnat och det hade inneburit att han fortfarande varit vaken. Nu sov han ju självklart ändå som vanligt men lite tidigare vilket gjorde att han somnade något sådär hyfsat iaf. Höll dock på att bli kvar hemma för fy fan så fruktansvärt väder det var. Jag ville inte ta. motorvägen hem för på grund av all snö såg jag ca 2 meter framför bilen. Åkte lillevägen men bilen tog sig fram genom drivor och diverse. Jag är ju känd för att köra som en VL ( VägLus) men hellre det än att inte komma fram alls. 
 
Jag tänkte att jag skulle spelat Bingolotto ikväll men sen kom jag och tänka på att nej, det är ju min och Jonas grej. Inte skall jag sitta och spela själv i min ensamhet när han är på jobbet. Gissa vem som hade köpt sig en dubbellott och satt och spelade på arbetet? Dock vet jag inte Om dem hann spela något eller om dem fick annat att göra. Jag vet iallafall att han fick jobba övertid. Vi soM satt uppe och väntade för att ha lite julmys när han kom hem. Tji fick vi. Jag och O har iallafall gjort oss julfina inför morgondagen och vi avslutade kvällen med filmen som heter "the holiday" (tror jag). Så bra och fantastiskt romantisk. Optimal julfilm och precis enligt fröken Fridell's tycke och smak.
 
Nu mina kära vänner är det dags att krypa ner under täcket för det är en stor dag för oss imorgon. Olles första jul och det skall bli helt fantastiskt att se hur han upplever dagen. Han är ju inte så gammal och uppskattar den förmodligen inte så som oss ännu men kan man bli mer lycklig än att se dem små ha det så bra? 
Jag känner mig nästan som barn på nytt och är så förväntansfull. 
 
God jul och en fantastisk dag önskar jag er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0