Älskade unge

 
 
 
 
Idag har jag och Olle haft en såndär jobbig dag. Han har varit på precis allt och inte glad över någonting. Han har hällt ut vatten på golvet, hällt ut babyolja på golvet, bitit på toapapper så det blir småtussar som klibbar fast i babyoljan, trampat i bajsblöjan, kissat på golvet och lekt med kisset, tagit sig upp själv i gästsängen, ätit hundmat, förskökt ta sig upp för trappan trots grind, vält ner mattallrik på golvet. Ja, säg något han inte gjort helt enkelt. Jonas har jobbat hela dagen och nu ikväll skulle han ut och sitta på gris Så honom har vi inte träffat en sekund idag. Jag och O åkte till Ola & Camilla för att finslipa detaljerna inför nyår. Skönt, fick både avlastning och middag. Olle hänger på dem stor barnen direkt och dem leker och plockar och donar medans lilleman vankar efter dem i full fart. Jätteroligt! Man märker verkligen att dem börjar få behov av att umgås med andra barn.. 
Väl hemma igen och liten börjar bli trött så kan jag känna att det var en bra dag trots allt. Nu när vi la oss så gosade han in sig ordentligt i mig och höll om mig sådär mysigt samtidigt som han borrar in näsan sådär gott i min hals. Han är så trött så att han inte ens orkar hålla ögonen öppna Och så ligger han och skrattar sådär mysigt som  han gör när han är trött. Älskade unge så underbar han är. Vad hade jag för liv innan han fanns och förgyllde min dag? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0