En bra helg...

Helgen vigdes självklart till ytterligare jakt.
Lördagen var jag och pappa ute och släppte drevern Frida. Hon bjöd på två stycken fantastiska drev. Hade det inte blåst så in i norden så hade jag säkert hört lite av jakten oxå. En stor besvikelse när tjejen äntligen har börjat komma igång med fina drev. Eftermiddagen tillbringade vi på våran andra mark, Gripenberg. Tanken var att vi skulle försöka få in siktet på en älgkalv. Skulle ställa av pappa på pass och döm av min förvåning. Där stod det en älg och smaskade på tallen, precis i området där vi skulle gå. Självklart var lilla Lycka med och hon fick självklart springa lös. Än är hon alldeles för liten att räkna med men lukta på älg är aldrig fel. Hon var jättenyfiken på slagen och stod och vädrade titt som tätt men älgen sprang hon aldrig på. Inte jag heller för den delen, den valde att gå åt annat håll. Visserligen så var det en kviga vi såg men det är aldrig fel att få en älg i pass. Trots att det var fel djur för dagens ändamål så är det alltid kul att se älg.
På söndagen tillbringade vi dagen med att sätta upp foderautomater. Jag fick sätta prov på mina gymnastiska kunskaper och klättra i träd. Gick skitbra men ack vilken träningsvärk jag har haft. Till helgen är det dags för älgjakt igen.
Hundar ska sättas på prov och jag hoppas att jag ska få skjuta mig en kalv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0