Älgjakt.

Imorgon är det samling klockan 07.30 vid ladan. Älgjakt med ställande hund står på programmet. En deltagare i jaktlaget har fått äran att välja ut en hundförare. Jag hoppas att han har tänkt över valet noga då jag planerar att skjuta en älg. MIn lilal vovve får hänga med och kanske ges det möjlighet att släppa henne också, men då bara för motionens skull. Inte kul att sitta i bilen och tråka hela dagen. Kallt ska det bli oxå. Runt fem minus sa dem på vädret men jag ska säga att jag har varit med om värre. Kassör var jag också ja. Det innebär också att man måste göra alla inköp. Undra om jag fick den uppgiften för att jag är den enda tjejen? Troligt. Men imorgon bjuds det iallafall på köttsoppa och värmande buljong. Nu är det snart läggdags. Om jag ser fram mot morgondagen.




Kommentarer
Henke Larsson

Tack för i går det var riktigt trevligt att träffas!



Kul och intressant läsning:):)

Du har verkligen ett sätt att uttrycka dig som fängslar dig som läsare att bara läsa vidare!

Som sagt hör gärna av dig! Du har min mail;)



Henke

2008-12-10 @ 10:07:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0