Wolf lake

Nästan en vecka har gått sen jag kom hit. Regnet har störtat ner i flera dagar och allting är blött. Gästerna livar verkligen upp stämmningen och igår ställde vi till med kalas. Morgonen började som vanligt. Jag gick upp vid 7-snåret, fixade lite frukost och serverade gästerna. Jag tillsammans med 3 stycken gäster bestämde oss för att åka till "the river" för att försöka få en harr på kroken. Det är fortfarande lite tidigt förr harrfiske men vi bestämde oss för att göra ett försök. Vi packade in oss i båtarna och gav oss iväg. Väl framme var det till att göra knutar, sätta på flugor och ha lekoner i kastteknik. Det mesta gick bra och vi fick några fiskar. Några timmar och en flugrulle senare var alla nöjda och vi åkte hem igen. Jag var supertrött på kvällen och efter att ha lekt några lekar tillsammans med gästerna så var jag helt slut. Med datorn under armen på väg till sängen kollade jag in i lusthuset för att säga godnatt. Där blev jag helt plötsligt bartender. Jag blandade drinkar hej vilt och det slutade med att jag gick och la mig vid 02.30 inatt. Morgonen var helt okej men nu börjar det faktiskt kännas lite segt..




Wolf Lake


Kommentarer
faster Lotta

Hej på dig

Du verkari alla fall inte ha långtråkigt som tur är. Nu drar vi till Varberg o firar midsommar. Ha en trevlig sådan du med. Kramisar från mig och mina bihang

2008-06-19 @ 09:45:15
Eva o Mats

Hej Miccan, synd på vädret men vi kan trösta dig med att det är inget vidare här heller. Ha en trevlig midsommar. KRAM Eva o Mats

2008-06-19 @ 17:05:56
Tidan

Gott att ni kommit ut på fiske i alla fall. Vädret här hemma är inte det bästa heller men det är ju bra väder för att binda flugor åtminstone. Så man får se det lite positivt.



Ha en trevlig midsommar.

2008-06-19 @ 17:54:36
Nisse

Trevligt Trevligt. Som andra har skrivit så droppar det här också.. Nu ska jag smaska godis gonatt =)

2008-06-19 @ 21:09:59
Michaela Fridell

Godis? Va gott. Det har inte vi här;(

2008-06-19 @ 22:49:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0