Äventyr i mängder..

Gårdagen var helt fantastisk och trots att det gick vita gäss på Wolf lake bestämde vi oss för att fiska en sväng. Vädret var hyfsat bra och solenens strålar försökte tränga igenom de tjocka molnen. Vi bestämde oss för att åka till Pike bay och försöka få ett par gäddor på kroken. Det blåste ordentligt och det var inget vidare fiske. Helt plötsligt så ser jag någonting som rör sig bakom ett par buskar och jag undrar vad det kan vara för något. Jag ser ett par kanadagäss slå ett par vingslag och där, där är det en varg som försöker sig på att ta en gås. Utan lycka  försvinner han istället tillbaka in i skogen. Jag fick tyvär ingen mer skymt av vargen denna kväll men jag hoppas på ytterligare närkontakt framöver. Kvällen bjöd även på åtta stycken ståtliga älgar. Två kossor med dubbelkalvar och 2 ensamna hondjur. Som jag har nämt innan verkar det inte som att älgarna här skyr någon rädsla för männsikan. Jag hade en ko med dubbelkalv på ett avstånd på 20 meter. Jag bestämde mig för att jag skulle smyga mig närmare på dem för att få en riktig bra bild. Jag hoppade iland och smög bland myggor och knott. Jag kom in på ett avstånd på ca 10 meter men jag fick trots det ingen bra bild. Nu kunde jag inte skylla på att jag stod på ostadigt underlag utan att jag själv var skakis. Det var verkligen jättespännande.

Idag har vi varit vid "the river" och fiskat. Ja, egentligen var vi där för att laga "shore-lunch" till våra gäster. Jag och Max var på plats vid 12.30. Gästerna hade varit där i flera timmar men inte fångat en enda fisk. Fisk var huvudingridiensen i våran lunch så det var bara att dra på vadarna och pallra sig ner i det kalla vattnet. Jag hade inte ett enda napp och jag tröttnade efter 10 minuter. Vi högg lite ved, tände en brasa och till slut var det en kille som lyckades fånga två stycken harrar. Lite av räddningen. Två stycken harrar skulle inte räcka till 10 personer men åtminstonde ge ett smakprov. Som tur var hade jag gjort en pastasallad samt bönsallad som vi fick äta av istället. Jag hade också packat ner kakor och chokladkakor för jag anade att det kunde bli som det blev. Mest baserat på att gästerna har ett större intresse av att drick öl än att fiska....


Kommentarer
faster Lotta

Hej Mickan

Det verkar vara ett djurrikt område du har åkt till, först björn och nu varg älgar och lite fisk jag hade åkt hem direkt. Hoppas att du mår bra och snart fångar lite fisk. farmor vill att jag hälsar till dig. kramisar

2008-06-28 @ 12:23:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0