Söndag i Kanada

Återigen så har jag haft en lugn dag. Morgonen började med fint väder men gick ganska snart över till mulet och regn. Efter lunchen så var jag och Max ute och åkte med båten en sväng. Vi åkte till pike bay och skulle försöka fiska lite. Gäddan i pike bay är inte på hugget när det spöregnar som det gjorde när vi var där så vi kastade bara några kast. Dock utan resultat. Vi lyckades att se årets första älgar. En stor, ståtlig älgko med två kalvar. Kalvarna var små och röda men jag lyckades inte att få någon bra bild trots att vi inte stod mer än 5 meter ifrån dem. Det är något som verkligen förvånar mig. Man kan komma älgarna riktigt nära. Dem verkar inte bry sig och det ger ypperliga tillfällen för fotografering.
Maiddagen är precis avslutat  här och alla är mätta och belåtna. Jag åt för första gången i mitt liv "pumpkin pie" idag. Det är något som jag verkligen inte kommer att göra om...



Kommentarer
Plaaprpsa

Vacker kossa.Trevlig bild på ett vackert djur,gärna fler sådana bilder.Ha det bra

2008-06-23 @ 13:17:51
Anonym

Hej Pappa. Nu fattar jag ditt krypto.

Ja, jag skall ge mig ut på fler turer för att försöka att hitta ett riktigt fint djur. En stor tjur skulle passa perfekt i linsen på min kamera. Det är svårt att ta bra bilder ifrån båten. Dem blir inte så skarpa som dem skulle kunna bli. Kram

2008-06-23 @ 17:53:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0