Regn.

Regnet fortsätter att ösa ner. Allt är grått och inte en solstråle kommer igenom de stora molnen. Igår kom våra första gäster. Ett glatt gäng om fyra personer. Vi har byggt en bar här på lodgen och den har visat sig vara mycket uppskattad. Gästerna sitter i vedeldade badtunnan och beställer för fulla muggar.
Närvaron av björn här på lodgen gör att vi inte kan förvara några matrester här. All mat måste transporteras ut till en liten ö mitt i sjön. Ön är ett tillhåll för trutar och dem uppskattar när vi kommer med mat till dem.


Kommentarer
M

Snygg bild på de tre grisarna..

2008-06-15 @ 18:40:12
Tidan

Vacker bild på fåglarna. Ser härligt ut. Hoppas nu att vädret blir lite bättre bara.

2008-06-15 @ 19:24:55
mamma

underbart fina bilder det blir med nya kameran....eller är det fotografen som är ett geni... puss på dig

2008-06-16 @ 15:13:54
Michaela Fridell

Ja, jag tror nog mer att jag är ett geni än en bra fotograf. Jag hade önskat att jag hade en riktig kamera för att kunna fånga dem vyerna som jag ser. Det hade varit kul.

2008-06-16 @ 18:06:34
faster Lotta

björn.bjöööööööörn, är du inte vetig håll dig inne lås dörrar och fönster............:) eller är inte björnarna farliga i Kanada? Jag blir helt nervös, men det är fina bilder på snygga birds..

kramisar

2008-06-16 @ 21:22:50
Caritha

Håller med faster Lotta, huu att ha björn in på knuten. I båten, är du säker där? Har du bössan med dig varän du går?

Kul med din blogg där man kan följa ditt äventyr!

Kram Caritha

2008-06-16 @ 22:50:53
Anonym

Hej släkten.



Ja, det är klart att jag har med mig bössa! Har inte sett någon björn ännu. Dem blir nog skrämda av el-stängslet som sitter uppe om vintrarna:)

Här har det precis haglat/snöat. Skall försöka att lägga upp lite information på bloggen om min dag.

2008-06-17 @ 00:28:26
jörgen

Häftigt björn göm lite gamalt käk sätt dig å ta ett kort anars tror jag inte på dig eller är det så att dom är lite fantasi lösa i kanada så alla gubbar heter björn ha de

2008-06-17 @ 21:25:14
Michaela Fridell

Jörgen: Björn?

I detta landet pratar dem faktiskt engelska. Det skulle nog snarare bli Bjorn. Om jag ser någon björn så lovar jag att skicka dig en bild på den. Troligtvis så gör jag nog inte det.

2008-06-18 @ 00:40:39
jens nilsson

Hej på dig ... Detta är en av dina nya jaktkamrater som kollar in din blogg ... Mycket fina bilder ... Är lite avensjuk på att du har varit i canada och fiskat ... Har vi något mera att prata om på våra jaktdagar...



Ha det bra...Jens

2009-04-25 @ 23:02:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0