En stressig dag

Dagen har gått i ett och jag har inte suttit ner en sekund.. Idag har det varit gästbyte. Tolv gäster har åkt och tio nya har kommit in. Vädret har varit jättedåligt och vinden har snurrat riktigt ordentligt. Gästerna har fiskat precis utanför lodgen så att vi skulle kunna ha koll på dem. Jag har hjälpt till med att städa och byta lakan idag. Det tog flera timmar att göra och mellan varven så hann jag med att baka syltkakor och kladdkakor till nästan 30 pesoner. Äntligen så har jag suttit ner i några minuter och jag har fått i mig lite mat. De nya gästerna som är från UK är ute och fiskar en sväng men kommer in till 21.30 för soppa. Då blir det åter till att arbeta.. Jag hoppas på bättre väder här så jag kan börja fiska snart. Ser fram emot att få stå och fightas med storfisken.


Kommentarer
Tidan

Håller tummarna. Hoppas att vädret vänder så du kommer ut på fiske.

2008-06-29 @ 08:49:23
Tina de Melo

Det är jättekul att läsa det du skriver,

men ta det försiktigt, jag tycker det låter lite småfarligt ibland ;)

När du kommer hem får du komma hem till mamma och äta mat, hon saknar dig!!

Ha det så bra så ses vi när du är hemma!

Massa kramar

2008-07-02 @ 22:41:04
Michaela Fridell

Tina - Jag lovar att jag tar det försiktigt. Jag lovar oxå att jag ska komma och hälsa på snart.

2008-07-03 @ 02:48:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0