Äntligen Kanada

Äntligen så är jag framme i Kanada och ute på WolfLake Wilderness Lodge. Vi kom ut hit igårkväll (Torsdag). Flygresan gick bra men var försenat två timmar till Whitehorse. Vi kom fram vid två i Onsdagsnatt. Gårdagen gick åt till att reparera vårat flygplan som vi skulle ha ut till lodgen. Det var en stor oljeläcka som dem reparerade. Vi tillbringade våran dag i Whitehorse. En mycket speciell stad som lever kvar i 80-talet. Vi kom efter en skumpig flygtur till lodgen. Ett par byggarbetare arbetar för fullt och gör det fint för gästerna som kommer hit på Lördag. (Imorgon). Tidsskillnaden är 9 timmar och jag håller fortfarande på att ställa om mig. Nu är det morgon och vi skall snart äta frukost. Vi kommer att tillbringa dagen med att förbereda för gästernas ankomst. De fantastiska vyerna sträcker sig oändligt långt. Bergstopparna är täckta av snö och vädret är
fint men kallt. Det var en snöstorm här i Söndags och det låg ca 1 decimeter snö på backen.


Bilden tagen i WhitehorseBilden är tagen ifrån pontonplanet


Kommentarer
kussen

Mkt kul o se att du kommit fram o att de gick bra! HOppas du får de trevligt o känner du dej ensam så vet du att vi tänker på dej här hemma... Hejar på dej!

2008-06-13 @ 19:57:08
Michaela

Tackar så mycket kussen. Än så länge känns det bra:)

2008-06-13 @ 20:11:45
M

Snygga bilder :) Du får lägga upp så många du hinner, en bild säger ju ofta mer än 1000 ord.

Jag sitte på jobbet och funderar på nästa pryl-inköp. En universalfjärr kunde vara bra nu..



Puss o Kram.

2008-06-13 @ 20:36:49
faster Lotta

Heja på dig Michaela.

Vad du är duktig och helt fantastisk jag beundrar dig oändligt......... om någon muckar vet du var jag finns... kommer direkt om det är något :) puss o kram

Faster Lotta

2008-06-14 @ 00:50:58
kussen

Haha ja ring du faster lotta när du blir jagad av en stor o stark våldtäktsman, så kanske hon kan komma o klappa ihjäl honom o tala om för han att han varit stygg...haha Känns tryggt att man har en schnell faster som ställer upp iaf!!! Heja

2008-06-14 @ 18:57:32
mamma

Hej mitt hjärta..vad bra att du är så omhändetagen...alla vill "rädda"dig. Hoppas du har en bra dag. Vi har varit på dop..han var så fin. O ikväll har vi grattat pillans Johan på studenten,fest på logen. Nu är kl 21.40 o nisse stannade på kalaset...nadia skjutsar hem på moppen.Har träffat John...han bara tyckte- michaela,hon bara lånar ju min cross hela tiden.Ha det nu bra.puss på dig/mamma

2008-06-14 @ 21:41:48
Michaela

Tyckte han att jag lånar hans cross? Han kan köra runt på sin sketna 125 för den drar jag så det smäller om det nu. Kul att dopet gick bra. Nu kommer snart dem första gästerna. De ser vi fram emot.

2008-06-15 @ 00:29:36
pappa

Gott att du är framme hoppas att ni får lite gott väder och framföralt god fiskelycka här är det som vanligt .Vi kom precis hem från vaggeryd där vi har hämtat en moppe till tessan. Den här brevet är en liten test bara ha det bra

2008-06-15 @ 14:01:37
Michaela

Ja, nu hoppas jag verkligen på att det blir fint väder. Det regnar fortfarande, och vi har bara hunnit fiska i 10 minuter. Dock utan resultat. Var är det för moppe hon har skaffat sig? KRAM

2008-06-15 @ 16:13:30
Plaaprpsa

Det är läggdags här nu . skall till åtvid i morgon troligt vis sista arbetsveckan innan semestern,gott va.I fredags när jag åkte ut med maskin över ett hygge så gick det två hjortar på 40 meters håll oskygga för maskin kul att komma dem nära.jag vet inte när jag kommer till datorn såjag hör väl av mig när jag kommer hem. de andra rappoterar väl vad som händer.ha det bra och god fiske lycka. tackar för hälsningen på min dag.tycker du om min"namn"

2008-06-15 @ 22:06:40
TPN

Halloj!



Ny moppe nu! Reiju Drac RR -03a. Blå/svart. Jag når ner iallefall! Haha.. Men den är snygg! Kan skicka en bild på mailen om det går?.. Ha de gött!

2008-06-15 @ 22:09:11
Dete

Hej Kaela,

Du är att modig.Strållande jobb!Glöm inte att tar massor av kort.Dom kommer att vara minne för livet.Jag vet säkert att du ha det bra, men jag saknar dig SÅÅÅÅÅ mycket.Lycka till,vännen.

Kram Dete

2008-06-20 @ 18:40:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0