Äntligen fiskat!

Som vanligt så regnade det igår. Det hindrade dock inte våra gäster från att fiska. Vi var hemma och målade dem nya stugorna och pysslade med att utrusta alla båtar. Som vanligt, mellan varven hann jag med att diska och städa lite. Alltid kul när det ser fint och ordentligt ut. Gästerna hade en bra kväll och 18 rödiar landade i deras båtar. Dem har en speciell förkärlek till rökt fisk här så det var bara att ställa sig och filéa dem små firrarna. Annorlunda mot hemma är att de inte använder något salt här när dem röker fisken. Den blir absolut inte lika god som den rökta siken ifrån Vättern iallafall. Klockan närmade sig 23.30 innan vi faktsikt hann ut på en liten tur. Vi tog båten och åkte rakt över sjön för att försöka fånga en big lake trout. Vi var bara ute i någon timme.. Max hade en på kroken men tappade den innan vi hann få upp den i båten. Mer än så har jag inte hunnit fiska ännu. Men på fredag blir det andra bullar. Det kommer bara kompisar upp hit och vi kan göra precis vad vi vill under fyra dagar.
Idag åkte gästerna ut klockan 06.00 på morgonen för att fiska. Lunchen stog framme till klockan 11 men det kom ingen. Vid klockan 14.00 började vi bli lite oroliga och Wes fick åka ut med planet och leta efter dem. Dem kom tillbaka strax efter det dock. Hade inte kännts bra om dem skulle ha råkat ut för någonting. Det har förövrigt haglat idag. Ligger kvar på backen gör det också. Bli inte förvånade men jag måste bara berätta, det har fatiskt spöregnat också......som vanligt:(
Nu sitter jag och väntar på att Wes skall fixa d
uschen åt mig. Jag har inte duschat på flera dagar. Men vi är ju mitt ute i vildmarken så vad kan man begära?
Trivs jättebra här för övrigt. Det första man ser på morgonen när man drar isär gardinerna är höga berg med massor av snö på. Kan man begära något bättre? Nej, jag tror faktiskt inte det. Det jag önskar mest är att jag skulle kunna dela detta med pojkvän, familj och vänner. Det är omöjligt att fånga alla vyer och stunder av lycka, frihet och njutbarhet på ett fotografi.





Kommentarer
Madde

Det är inte så att de behöver en extra person där borta? Jag ställer gärna på att komma!

2008-06-17 @ 15:34:20
Michaela

Nej, jag tror att vi klarar oss rätt bra faktiskt. Men tack för erbjudandet.

2008-06-18 @ 00:16:40
Nisse

Jag vill också ha snö!! Kul att de e kul ialf =9



(=9 <- ser du att "smilisen" slickar sig i näsan? =P det går ju att göra såhär cokså =q haha)

2008-06-19 @ 01:14:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0