Stress!

Här sitter jag, nergosad i favoritfåtöljen. Det är fredagkväll och klockan är 21.00. Idag har jag varit själv på lodgen och jag har haft häcken full. Städat alla stugor, lagat lunch två gånger, tvättat, diskat och bakat. Till och med svetten har runnit. Jag har irrat runt som som en virrig höna. Till råga på allt så skar jag av min nagel på rivjärnet plus att jag stack en gaffel under en ttannan nagel. Skar färsk jalapeno till middagen. Kliade mig under ögat samt slickade på mitt finger. Bara så att ni vet, testa inte det för det var det dummaste jag har gjort. Stress+jag= en dålig kombination. Jag har gått och hoppats på att vattnet skulle lugna ner sig lite till kvällen. Hade sett fram emot att koppla av ute på sjön med lite fiske nu ikväll men jag blir kvar här. På vattnet går det vita gäss ikväll och det är inte kul att ge sig ut med båten i det vädret. Imorgon är det lördag och bara tre dagar kvar här. Än en gång, vart tog tiden vägen? Jag kom ju precis hit. Nu måste jag åka hem till Sverige och börja jobba, på riktigt. Jag har inte längre någon skola att gå till. Hur blev jag så här gammal så fort, jag var ju nyss liten.



 
Igår var vi ute och trollade en sväng på kvällen. Jag hade bara en firre i båten men det är alltid något. Väderleksrapporten ser inte bra ut för de kommande dagarna. Så länge det inte blåser för mycket så är det inget hinder för mig att fiska, det är en sak som är säker. Nu är det bara en sak som gäller, storfisken.




Kommentarer
mamma

Älskade dotter.Du får vara liten hemma hos oss. Där ute väntar framtiden.Med mycket visdom o erfarenhet.Det är kul med förändringar,nu börjar ett nytt äventyr.Kan bara ge dig en spark där bak o önska dig lycka till in i vuxenvärlden.

2008-07-19 @ 13:23:25
Tidan

Hej Michaela



Gott att se att det är full fast på dig. Själv sitter jag i en stuga i Älvdalen. Vet ej om det blir mer fiske eller om jag åker hem imorgon.

2008-07-20 @ 01:30:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0