May Lake





Idag har jag varit och fiskat i May Lake. Vädret har varit bra och vi har faktiskt fått lite sol för en gångs skull.
May Lake är en liten sjö som ligger uppe bland bergen. För att komma dit måste man gå igenom skogen. Det tar ca 20 minuter att promenera dit och ett måste under färden är bössan. Både för att skydda oss själva och gästerna ifall någonting oväntat skulle hoppa fram. En stor trygghet.
Sjön är till stor del ganska grund och har kristallklart vatten. Man kan lätt se fisken och särskilt gäddan som föredrar att . sola sig i en grund vik som sjön har att erbjuda. Inga gäddor idag dock, inte tillräckligt fint väder. Såg några stycken men ingen jättestor. Landade fyra stycken red finned trout. Jättekul att äntligen få lite fisk. Till min besvikelse, om jag nu vågar säga så, fick jag ingen med de superskarpa färgerna. Ännu en fantastisk dag på min äventyrsresa.




Kommentarer
Jari

Ingen dåligt bit, vilken fin Röding. Grattis!!

2008-07-17 @ 08:29:55
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
kussen

Ser härligt ut!! Fick du strida något med dem då? Sj ska man ut till Marsö idag o försöka lura gammelgäddan... Kul de ska bli o träffa dej snart!! kram

2008-07-17 @ 09:18:18
jenny

hej vilken fisk du har fått upp grattis för fiksen . det ska bli kul å få träffa dej när du kommer hem kram av jenny

2008-07-17 @ 17:19:43
Michaela Fridell

Jari - Tackar så mycket. Det känns bra att det äntligen har börjat lossna lite.



Kussen - Säg till när du fångar större fiskar än mig lillgraben! Haha, va kul för dig. Hoppas att ni har det bra där hemma.



Jenny - Tack Jenny. Ser fram emot att komma hem nu!

2008-07-17 @ 17:35:34
Herr D

Sådärja, nu börjar det hända lite grejer, fin firre och en riktigt fin solnedgång ;-)

2008-07-17 @ 18:19:39
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
NissePisseBästaIVärlden =D

Måste bara säga att bidlen på himmlen va superfin!! =)

2008-10-27 @ 19:15:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0