Fiske..




Med tanke på att båda mina föräldrar nu har passerat 40-sträcket så lägger jag in en bild på mig själv. Jag har varit borta i några veckor nu och jag vill inte att mina föräldrar ska ta med fel barn ifrån flygplatsen nästa vecka.




Igår var vi i tjejligan ute och trollade efter lake trout. Inte ett enda napp trots att vi kämpade på i flera timmar. Vi stog ut spöregn i flera omgångar. Jag vill fånga storfisken och jag måste fortsätta att försöka.
 Det var ingen som hade någon lycka igår. Fisken verkar och är fortfarande seg.

Idag har jag haft med mig två av våra nya gäster till "the river" Vi tog båten ner en bit i strömmen, vattnet är så klart och vi såg mängder med harr. Gästerna hade aldrig hållt i ett flugspö innan och jag var verkligen jättesugen på att komma igång. Vi gick igenom alla regler, övade och skrattade åt varandra. Det gick jättebra och jag är väldigt nöjd med mina nybörjare. Det tog inte många kast innan de båda hade fisk på kroken. Under någon timme hade vi nog lyckats kroka en 30 harrar. Min största idag låg på 44cm...igen. Ingen under 40, det är bra. Harrfisket har verkligen börjat komma igång och det är så kul. Någon timme senare så började det att spöregna och fiskarna var inte på hugget längre. Vi bestämde oss för att åka hem. Det är det värsta jag har gjort här. Jag tycker inte jättemycket om båtar och särskilt inte vatten. Det gick vita gäss på sjön och vågorna var jättehöga. Jag var livrädd på vägen hem men jag körde med förstånd. En timme senare och vi var hemma igen. Gästerna var extremt mycket nöjda med sin dag. 





Inte pjåkigt för att vara nybörjare..




Kommentarer
Tidan

Härligt liten ström. Blir inte lite sugen när man ser sådana bilder. Får nog ta mig en funderare på om man inte skulle ta och åka dit en sväng.



Förstår om gästerna är nöjda för man kan inte vara annat.

2008-07-15 @ 09:07:32
mamma

Trots min "nya" ålder då jag råkade passera 40,så tror jag med säkerhet att jag känner igen dig...iallafall på mössan.O alla har väl inte en trollunge?

Kämpa på nu de sista dagarna ,så möter vi dig här hemma.mamma

2008-07-16 @ 11:51:37
Michaela Fridell

Mamma - Om jag är en trollunge så måste ni ha adopterat mig. Visst är ni håriga, men troll är ni då inte:)

2008-07-16 @ 19:03:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0