Grand slam!



På hela 30 centimeter.

Igårkväll gick fortfarande vågorna höga på sjön och vi bestämde oss för att åka till Irvine creek och kolla efter älg istället för att fiska. För att komma till den här platsen så måste man åka över hela sjön. Det var absolut en dum idé och både Max och jag höll på att skita ner oss när vågorna gick över båten. Jag kan inte förstå hur vågorna kan bli så enormt höga som dem blir här. Visserligen åker jag vanligtvis inte på sjön i sådant här väder. Det kanske inte är någonting jämfört med andra sjöar. Väl framme i kanalen så låg vattnet ganska lungt och vi åkte sakta uppåt. Jag vet inte vad jag tänkte med, jag hade bara sandaler på mig och höll på att frysa ihjäl efter en stund. Någon timme senare utan resultat av någon älg så åkte vi hemmåt igen. Vi såg en golden eagel och en bäver... slutligen så såg vi våran älg oxå. Vi blev nog lika rädda för henne som hon blev för oss när vi nästan gick in i varandra.

Nu ikväll har vi fortsatt att fiska efter den stora. Ingen bamse på kroken som ni kan se men det är en fisk iallafall. Det är nog den minsta fisk jag har fått här än så länge, känns verkligen som det går i rätt rikting. Men jag ger inte upp hoppet, det vet ni. Imorgon är min sista dag här och det ska hinnas med rätt mycket fiske. Det ser vi fram emot!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0