Vilken dag..

Idag gick jag upp i god tid för att hinna lämna Lycka hos mamma, lämna bilen och åka tillsammans med pappa upp till skogen. Var ute på en härlig promenad efter att ha packat in allt i min bil. Hoppade in i bilen och skulle starta. Yeh, med vilka nycklar då? Kände igenom alla fickor på jaktjackan flertalet gånger, kollade igenom bilen och sparkade runt i snön. Vart fan hade jag gjort av dem. Tänkte tillbaka på gårdagen, jag bar in en massa hundmat, kanske låg dem i någon av kortongerna..
Letade runt i alla vrår men utan framgång. Slutligen kom jag på att jag kanske skulle känna i byxfickorna på gårdagens byxor. Se där, jag hittade dem. Jag tänkte tidigare under letandet, jag kan omöjligt ha lagt dem där. Jag lägger aldrig mina nycklar i byxfickorna men se så fel jag hade. Jag lägger dem uppenbarligen i mina byxfickor. Ska komma ihåg det till nästa gång. När det sen var dags till att backa från parkeringen så nog fan fastnade jag i snön. Eller ja, problemet var väl mina dåliga vinterdäck, jag som förare och en jävla massa snö. Men med lite vilja och våld så löste jag oxå det problemet. Väl i skogen var det dags att släppa drevern. Såg fram mot ett lika lyckat drev idag som det bjöds på förra helgen. Stod på helspänn redan fån stunden då jag blev avsläppt, jag trodde verligen på det. Men se, än en gång hade jag fel. Jag hörde inte ett skall och drevet drog åt helt fel håll från mig. Någon timme senare var det bara att lalla tillbaka till bilen, sätta sig och vänta. Inte ett ljud hördes och jag hann istället med en andra massa saker som behövde göras i skogen. I år är det förbud på att åka och hämta hunden. Nu är det slut på dem här fasonerna och hon bara ska komma tillbaka hur lång tid det än tar. Hon har haft en bra höst men alla kan inte lyckas alltid. Fem timmar senare och telefonen ringer. Jodå, det är någon som hittat hunden. Hon var egentligen inte så långt borta det var bara det att hem det skulle hon inte. En trevlig gubbe hade tagit hand om henne, lite mat hade hon till och med fått. Se där ja, precis vad hon behövde uppmuntras med. Men tacksamma, det var vi trots allt.
Imorgon är det dags för julbord. Inte nog med det jag ska kolla på det mysiga huset igen.. Det ser vi fram mot!



I det kalla men mysiga vintervädret så väljer jag att lägga upp en sommarbild. Bilden är tagen från trädgården. Dock är fovoriten, pricken 7220 inte med på bild...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0