Julstress

Kan någon ge mig lite tid? Nu inför julen är det fullt ös på jobbet. Arbete sju dagar i veckan, ingen jakt och inga julklappar. Jag har inte hunnit med någonting förutom att jobba. 7 dagar i veckan, flera veckor i rad. Det börjar tära lite på kroppen.
Inga julklappar är införskaffade. Det kommer att sluta med att alla i min familj får jaktkläder från jobbet, det uppskattar dem säkert. Jag har inte ens hunnit tänka på vad jag önskar mig i julklapp och det är riktigt illa. Chokladkalendern ligger oäten i kalendern från och med den andra december.. Panik.
Mest av allt så är jag ledsen över att mitt stora intresse blir lidande. Jag har inte hunnit koppla av med en ordentlig jaktdag på evigheter. Inte nog med det, lilla Lycka blir lidande. Nog för att vi är ute och promenerar om dagarna men det är alltid under mörkrets närvaro. Det känns inte alls bra. Nu öser det på här fram till jul. Ledig juldagen och annandagen men sen är det på´t igen. Dock måste jag säga att jag har det faktiskt roligt på jobbet och det är en stor fördel. Det gör det hela lite lättare...


Kommentarer
Tidan

Låter inget vidare. Du måste vara rädd om dig vännen.

2008-12-12 @ 12:22:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0