Juldagen

Dagarna innan julafton har det varit full rulle på jobbet. Många panikslagna kunder som har varit på jakt efter julklappar.
Vill tacka chefen som gav oss varsin jättefin julklapp. Beställda av oss själva, varsin fjällrävenjacka såklart.
Min julafton började med frukost hemma hos mamma och pappa. Åkte sedan hem för att svida om till dagens outfit, klänning. Smink och hårupsättning fick oxå några minuter. Julbordet var uppdukat till klockan 12.30 och mormor och morfar kom på besök för middag och julklappsutdelning till oss barn. 16.30 var det dags för julbord nummer två. Vi begav oss till farmor och farfar för att fylla på våra kistor med ytterligare julmat. Även där hade vi julklappsutdelning. Inte nog med detta, väl hemma hade vi ytterligare en julklappsutdelning... Familjen emellan. Jag hade inte önskat mig någonting annat än en tripp till ullared för att köpa på mig lite nödvändigheter till mitt nya hus. Men paketer det fick jag och självklart en resa samt pengar att spendera där nere på Ge-kås. Det ser vi fram emot.
Juldagen har vi spenderat hos mormor och morfar tillsammans med släkten och Kalle Kalkon. I mitt tycke är det ingen julmiddag men det är väl gott att bryta av med något annat mellan varven av all julmat.
Imorgon är det självklart dags för jakt. Drevern ska rastas och vi ska stå och frysa, det är kärlek det.
Kvällen ska spenderas hos morbror med familj. Oxå en trevlig sammankomst att se fram emot.
Nu är det dags för mig och Lycka att sova så vi orkar upp i morgon men det är ju jakt vi pratar om så det är klart att man orkar upp.



Kommentarer
Sussi

God fortsättning och god jaktlycka!!

2009-01-04 @ 19:38:07
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Julia

Kul blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-12 @ 21:22:56
URL: http://djurförsäkring.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0