Julbord

Började min morgon med att gå upp tidigt för att hinna ha lite kvalitets tid med hunden. För första gången den här december tog jag mig faktiskt tid att titta på årets julkalender. Vilken besvikelse. Tacka vet jag mysteriet på Greveholm.
Jakten fick tyvärr ligga på is idag för det var åter dags för huskoll. Mamma och Pappa hängde med för att ge sitt utlåtande om huset. Dem tyckte att det såg bra ut så vi kör nog på det. Fick snabba mig hem, svida om till klänning för att åka till Tranås och gå på julbord. Mycket trevligt. Så mätt jag blev. Alltid gör man fel, äter allt på en gång för att man är hungrig. Inte nog med det, snål är man oxå så det ska ätas för pengarna minsann. Detta reulterar självklart i (som vanligt) att min blir proppmätt och det känns som man ska spricka. Nu ligger jag i sängen och tar igen mig lite. Skönt, om några timmar är det dags för sovtime och det ser jag verkligen fram mot....


Kommentarer
Tidan

Känner igen det där med att bli alldeles för mätt när man äter julbord. Konstigt att man aldrig lär sig.

2008-12-14 @ 20:01:13
URL: http://www.skoftaflyfishing.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0