En mysig Fredag

Vaknade idag till ett riktigt vinterlandskap. Nog att det har varit snö i flera dagar men idag var det speciellt. Fredag och massor och åter massor utav snö. Jag kände mig verkligen glad när jag vaknade. Vägen till jobbet var ett riktigt äventyr. Det hela började när lastbilen som låg framför mig inte kom upp på mototvägen och började glida bakåt. Kände ett uns av panik då jag hade bilar bakom mig och jag hade ingen möjlighet att backa men det löste sig. Motorvägen var mer eller mindre igensnöad och alla bilister låg i 80 km/h hela vägen in till stan. Men, efteränksam som man är så hade jag påbörjat min resa till jobbet tidigare idag för jag andade det dåliga väglaget. Detta innebar alltså att jag kom i tid. Hade en bra dag på jobbet, inte så mycket folk men lite jaktkläder och wobblers har sprungit iväg. Känner mig rätt van vid orden :-" Skulle jag kunna få den inslagen?" Med ett stort leende på mina läppar så säger jag självklart ja och intar min inslagningspositon på golvet. Har konstaterat att jeans går åt som smör på mitt jobb. Skulle egentligen ha jobbat nu i helgen men chefen insåg nog att jag behövde vara lite ledig. Detta innebär som ni alla vet......  Att jag ska jaga. Hur bra känns det egentligen? Skitbra helt enkelt. Fullmånen lyser riktigt ordentligt och jag har tillbringat kvällen ute i snön med Lycka. Jag har skrattat som bara den för snö är verkligen någonting som faller henne i smaken.

Som en del av er vet så letar jag hus. Har hittat ett som faller mig i smaken.. Det ligger på landet men inte riktigt så långt ut på landet som jag hade önskat. Det är ingen vidare trädgår till huset heller. Lite av en besvikelse men huset har absolut en charm som passar mig. Takbjälkar och öppen spis, det är ren kärlek det!


Kommentarer
Tidan

Låter härligt med ett vinterlandskap. Snön som de säger ska falla här tycks glida över ditt ställe istället.

Ta vara på din lediga helg för den är du värd efter allt jobb.

2008-12-12 @ 23:00:28
URL: http://www,skoftaflyfishing,com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt äventyr

Andra utmaningar - Nya äventyr

RSS 2.0